Politológus Mihály

Így csúsztat újra Gődény - Megtévesztő aláírásgyűjtés és egy maszkellenes hazugság

2020. október 23. 22:07 - Politológus Mihály

Az előző poszt óta Doktor Gődény magasabb fokozatra kapcsolt: október 13-án meghirdetett országos aláírásgyűjtési felhívására már több, mint 34 ezren adták meg neki az adataikat. De miért is?

Gődény megtévesztő felhívásából úgy tűnik, mint ha a koronavírus elleni védőoltás kötelező beadásának törvényi előkészítése megkezdődött volna, és ez ellen lehetne most tiltakozni. Ilyesmiről egyelőre szó sincs, a kormány csak nyárra várja a vakcina érkezését, és Dr. Szlávik János nemrég nyilatkozta, hogy ez nem lesz kötelező.  

Gődény aláírásgyűjtő weboldalán megdöbbentő hírként ismerteti a jelenleg is hatályos 1997. évi CLIV. törvény az egészségügyről azon passzusait, amelyek alapján a kormány kötelezővé tehet védőoltásokat, és az aláíróknak azzal kell egyetérteniük, hogy "védőoltásra senkit ne lehessen kötelezni". Nem csak a koronavírus ellenire, hanem semmilyenre, hiszen a törvény általánosan rendelkezik.Mint az köztudott, a kötelező védőoltásoknak köszönhetően szabadult meg az emberiség szinte teljesen olyan betegségektől, mint a diftéria (torokgyík), a polio (gyermekbénulás) vagy a TBC. Egészen elképesztő, hogy egy gyógyszerész álljon az oltásellenes mozgalom élére, de itt most épp ez történik.

Az akció céljáról érdeklődő 444-nek Gődény azt mondta, hogy "ha sikerül több mint 200 ezer aláírást összeszedniük, akkor kerülhet szóba egy népszavazási kezdeményezés", azonban ez is hazugság. Erről ugyanis nem lehet népszavazást kiírni, és Gődény ezt pontosan tudja. Barátja és harcostársa Seres Mária ugyanis már beadta ezt a kérdést az NVB-nek, és egy hónapja el is kaszálták, mivel "a kérdés nem tartozik az Országgyűlés feladat- és hatáskörébe. Emellett a kérdés népszavazási jóváhagyása akadályozná az állam élet- és egészségvédelmi kötelezettségének teljesítését is."

Az akció valódi célja az adatgyűjtés, kihasználva az emberek jogos félelmét egy esetlegesen rájuk kényszerített, nem megfelelően tesztelt vakcinától. Aki látta a Partizán rablópártos videóját, emlékezhet rá, hogy Seres Mária 2008-ban a képviselői bemondásos költségtérítés elleni népszavazáshoz gyűjtött be több, mint 600 ezer aláírást. A videó szerint gyaníthatóan innen származnak a Seres környezetében feltűnő kamupártok jelöltállításához szükséges aláírások, amelyek aztán a 2014-es és 2018-es választásokon összesen 2.2 milliárd forintnyi közpénzhez juttatták ezt a társaságot.(Júliusban különösen nagy értékű költségvetési csalás miatt emelt vádat Seres és férje ellen a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Főügyészség.)

Ebbe a körbe tartozik Gődény is, akinek a Közös Nevező 2018 nevű pártja 153 millióval tartozik az államkincstárnak, és már büntetőeljárás is folyik az ügyben. Gődény a mostani adatgyűjtéssel egyértelműen a 2022-es választásokra gyúr, alátámasztva mindazt, amit erről korábban is írtam.   

godeny.jpg

Emellett folytatja a maszkellenes áltudományos agitációt is. "Egy új CDC közlemény alapján az állandóan szövetmaszkokat viselők kapják el a koronavírust és más vírusokat, valamint mutatják azok légúti tüneteit." - állítja oldalán, A hivatkozott tanulmányban azonban nincs ilyen állítás. Épp ellenkezőleg. Az összefoglalóban az olvasható, hogy a vizsgált betegek jelentős része éttermekben kapta el a vírust, ahol nem viseltek maszkot az emberek. Éppen ezért a tanulmány javasolja, hogy korlátozzanak minden olyan éttermi egységet, ahol a megfelelő távolságtartás és maszkhasználat nem megoldható.Gődény a cikkből önkényesen kiragadott táblázat félreértelmezésével próbálja a saját álláspontját alátámasztani, ahogy azt legutóbb a WHO bejelentésénél is tette.   

Eközben Orbán pont a maszkviselés szigorításával próbálja visszafogni az egyre jobban terjedő járványt.

75 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://politologusmihaly.blog.hu/api/trackback/id/tr3416255702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kéki béla 2020.10.24. 18:36:39

Ezzel egy gondom van (már azon túl, hogy amit eddig olvastam G úrról és -tól, annak alapján komplett hülyének tartom) : pár hónapja valamelyik fideSSes agyatlan/gerinctelen pedzegette, hogy minimum a veszélyeztetett csoportnak kötelezővé akarják tenni.
Namost bocs, de egy olyan vakcinát, aminek még a rövid távú mellékhatásait sem ismerik kellőképpen, nemhogy az esetleges hosszabb tavon jelentkezőket... Finoman szólva is felháborító gazemberség ráerőszakolni emberekre, különösen idős és/vagy krónikus betegekre.

kéki béla 2020.10.24. 18:39:58

Ja, hogy ez is egy fideSS blog... Bazmeg, fideSSes költségvetési csalást emleget, miközben a fideSS azzal indította rémuralmát, hogy elsikkasztotta a manyup vagyont...
Még ha a szóban forgó témához lenne is köze, akkor us azt mondanám, hogy menj anyádba, de így, hogy egy az eredeti témától független ügyet keversz ide... Szánalmas kis propagandista...

CoolKoon 2020.10.24. 19:29:53

@kéki béla: Legközelebb azért bevehetnéd a dilibogyóidat, mielőtt írogatni kezdesz...

CoolKoon 2020.10.24. 19:43:38

Szomorú, hogy ezt kellett megtudnom a Gődényről. Ugyanis általában értelmes témákat pedzeget a videóiban és nyomon beszél. Képzett gyógyszerészként ilyen akciót indítani viszont kimondottan gyomorforgató dolog, ugyanis nagyon jól tudja, hogy mennyire fontosak a védőoltások, és (egykori orvoslátogatóként) azt is tudnia kell, hogy milyen eszméletlen mennyiségű pénzt ölnek bele a vakcinák kifejlesztésébe, legyártásába, és fejlesztésébe úgy, hogy közben számtalan olyan eset van, amikor a befektetett pénz megy a klotyóba, mert kiderül, hogy a szer használhatatlan (mert megbukik valamelyik fázis során, minél később, annál több pénz megy egyenesen a lefolyóba). Szégyellheti magát, hogy ilyen alantas akcióhoz egyáltalán a nevét adja, nemhogy még aktív szervezője is.

DFK 2020.10.24. 19:51:58

@kéki béla: a borsodi náci összellenzéki támogatása után szánalmas a fideSSezés.

nincs1agy 2020.10.24. 20:38:50

@kéki béla:

A júdáspénzt már bitcoinban kapod, koma?

pireza 2020.10.24. 21:15:49

Valójában az idézett CDC tanulmány 4. oldalán az áll, hogy egy pozitívra tesztelt 154 fős csoportból 108-an mindig, 22-en gyakran, 11-en néha, 6-an ritkán, 6-an pedig sosasem viseltek maszkot a betegség kimztatását megelőző 14 napban, 1 esetben nincs adat. A 160 tagú negatív kontrollcsoportnál ezek a számok: 118-23-7-6-5, egy esetben nincs adat.

csakeztengedte 2020.10.24. 21:50:23

Görényi adócsaló néphülyítő.

felső határ nincs 2020.10.25. 02:14:18

Godeny se hazudott tobbet a jarvanyrol, mint pl. a WHO, Trump vagy Szlavik vagy Falus

Lenyeg h nem a helyen kezelik, hanem ugy mintha ez vmi orias veszely lenne, ami nem igaz - s igy sokkal tobb kart fognak okozni

Hülye aki elolvassa! 2020.10.25. 07:45:31

Gödény egy igazi testképzavaros imposztor, aki a tudásbéli hiányosságait, mindig arrogánciával pótolja.
Csak az alacsony intelligenciájú embereket tudja megtéveszteni. Mondjuk ezekből sok van.

Politológus Mihály 2020.10.25. 08:08:37

@pireza: Igen. Tehát a negatív kontrollcsoportban nagyobb arányban voltak a maszkot mindig viselők, vagyis a maszkot mindig viselők kisebb része betegedett meg, ellentétben Gődény hazugságával.

Mivel kötelező a maszkhasználat, nem meglepő, hogy az emberek többsége hordja. A két csoport közötti két jelentős különbség volt. Nagyobb arányban betegedtek meg, akik

1. közvetlenül érintkeztek igazolt covidossal, nagyobbrészt egy beteg családtaggal
2. beültek egy étterembe enni, nagyobbrészt olyan helyre, ahol sokan nem viseltek maszkot és nem volt meg a távolságtartás

Otthon a lakásban vagy egy étteremben, étkezés közben az sem hord maszkot, aki egyébként mindig szokott.

n3spr3ss0 2020.10.25. 08:33:47

@felső határ nincs: Bezzeg a nyunyókás csak felolvassa amit leírtak neki.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.10.25. 09:07:48

undorító féreg. ennyi ez a mocskos patkány vagy görény. egyre megy.

2020.10.25. 09:18:41

A Fertőzés című filmből Jude Law karaktere megvan? Na, egész félelmetes a hasonlóság.

2020.10.25. 09:28:02

@pireza:

"Valójában az idézett CDC tanulmány 4. oldalán az áll, hogy egy pozitívra tesztelt 154 fős csoportból 108-an mindig, 22-en gyakran, 11-en néha, 6-an ritkán, 6-an pedig sosasem viseltek maszkot a betegség kimztatását megelőző 14 napban, 1 esetben nincs adat. A 160 tagú negatív kontrollcsoportnál ezek a számok: 118-23-7-6-5, egy esetben nincs adat. "

Eszerint a maszk védő hatása nem igazolható.
De attól még elképzelhető, hogy másokat így kisebb eséllyel fertőzünk. Arra is kéne egy teszt mindenesetre.

Scriptor. 2020.10.25. 09:58:18

Milyen gyógyszerész az, aki a pénz, ismertség, a politikai karriert akarva ezreket vezet félre és nevét adja az ilyen áltudományos és káros projektekhez??? Semmilyen. Egy kontár, egy szélhámos, egy ügyeskedő . Ez Gődény, akinek gyógyszerész-kamarából való kizárásáért kellene inkább aláírás-gyűjtést indítani!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.10.25. 09:58:41

A posztoló nem ismeri a magyar hejesírást: a pasi neve nem Gődény, hanem Görény.

felső határ nincs 2020.10.25. 10:05:47

A Stanford egyetem okt 14-en publikalt 60 orszag adatait osszegzo kutatasa szerint jelenleg a Covid-19 mortalitasi rataja 0,23% (ez IFR, azaz infection fatality rate). Ez a szezonalis influenzanal 0,1%.

A 70 evnel fiatalabb populacioban az IFR 0,05%, azaz kb. a nathanal is artalmatlanabb. Nagy kulonbsegek vannak az orszagok kozott, Mo-n az IFR messze az atlagos 0,23 alatt van. Ez a mutato folyamatosan csokken, ahogy egyre novekszik az atfertozottseg.

Forras: www.youtube.com/watch?v=ofGMSH5tjYk

Godeny allitasai kozott voltak olyan dolgok, amik helytelennek bizonyultak, de ez igaz a hivatalos megmondoemberekre, Merkelyre, Szlavikra is - az ATVn par hete leultek vitazni, es nem mondhatnam, hogy Merkely meggyozobb volt, mint a laikus Godeny. Sajnos atment szemelyeskedesbe, de Godeny egyszeruen, vilagosan es osszeszedetten tud ervelni, es a batorsagaert jar neki a pluszpont, abban egyertelmuen igaza van szvsz, hogy messze tulbecsultek a jarvany sulyossagat, ilyen szamok mellett mar nem feltetlen kisebb a kockazata egy gyorsan kifejlesztett, ketes hatekonysagu vakcinanak, mint maganak a betegsegnek, foleg a 70 alattiaknal.

Az oroszok honapok ota oltanak, es ott is folytatodinak a halalozasok. Oltasra nem epitheto az elet normalizalasa.

felső határ nincs 2020.10.25. 10:56:07

@ascriptor: Februarban a WHO es a volt tissztifoorvos dr. Falus azt mondta, hogy a maszk nem er semmit, a hatarokat kar lezarni. 2honappal kesobb, a WHO mar a lockdown mellett ervelt, most osszel megint azt mondja a WHO hogy a lockdown nem er semmit.
dr. Falus meg kozben rajott, hogy a maszk a legfontosabb

Erre mit lehet mondani?

felső határ nincs 2020.10.25. 11:01:22

@Pár titkár: Igen, a medianak oriasi a felelossege abban, hogy mekkora kaosz van a fejekben ezzel a jarvannyal kapcsolatban.

Tavasszal meg ertheto volt, hogy biztos ami biztos alapon a politika a lezarasok mellett ervelt, de ennek most osszel mar semmi alapja nincs. Csak kozben az emberek, a valasztok annyira osszezavarodtak, hogy a legtobb orszagban maguk kovetelik a szigoru korlatozasokat.

2020 - a nyugat elbukta az IQ tesztet, Kina rohog a markaba.

Politológus Mihály 2020.10.25. 11:12:05

@Pár titkár: Gődény azt állítja, hogy a maszkviselés ártalmas és ettől leszel beteg. Ez hazugság, ami a tanulmány adataiból is látszik. A sima textil maszk csak részleges védelmet nyújt, de csökkenti a fertőzés terjedését. Az látszik az adatokból, hogy azokban az éttermekben, ahol nem viseltek maszkot és nem tartották a távolságot, sokan fertőződtek meg.

Politológus Mihály 2020.10.25. 11:16:18

@felső határ nincs: Az előző posztomban részletesen leírtam, hogy miért nem az IFR-en kellene rugózni:

- a WHO-nak van becslése az éves influenza halálozásra, ennek felső értéke 650,000. A COVID halálozás már több, mint 1.1 millió. Ha csak a mostani mértékben növekszik ez a szám, akkor is kétszer annyi halottja lesz a COVID-nak. (A halálozás becslése megbízhatóbb, mint az IFR-é.)

- a COVID sokkal gyorsabban terjed (2.8 körüli R0 érték, szemben az influenza 1.3-as értékével), így jóval többen fertőződhetnek meg, és emiatt jóval több halálos áldozat is lehet

- egy vírus veszélyességét nem lehet csak a mortalitással mérni. A COVID-19 lefolyása jóval kellemetlenebb egy sima influenzánál (személyes tapasztalatból mondom), és sok esetben maradandó egészségkárosodást is okoz. Belehalni többnyire krónikus beteg, idős emberek szoktak (ez alól is vannak kivételek), de fiatal, egészséges emberekkel is csúnyán el tud bánni. Példa erre az OSC vízilabdacsapata, ahol ketten is komolyan lebetegedtek, az egyikük kétoldali tüdőembóliával került kórházba, a másik tüdőgyulladást kapott.

- a gyorsabban terjedő, súlyosabb lefolyású COVID betegség generálta betegmennyiség sokkal erősebben túlterhelheti az egészségügyi ellátórendszert, ami a megfelelő ellátás hiányában covidos és más betegségben szenvedő betegek állapotának romlásához, esetleg halálához is vezethet. (Ezért kell laposítani a görbét.)

politologusmihaly.blog.hu/2020/10/13/igy_csusztat_godeny_mit_mondott_a_who

kódex 2020.10.25. 11:33:03

Érdekes, hogy az emberek jelentős részét mennyire az érzelmeik vezérlik a koronás vitákban. Úgy gondolom, emögött a fiatal felnőtt társadalom (értsd: nyugdíj előtt álló emberek) eddig elfojtott kollektív (egyénileg egymást erősítő) lelkifurdalása áll a ránk szakadt kapitalizmusban nem szükségszerűen, de többnyire mégis elhanyagolt idős emberekkel (szülőkkel, nagyszülőkkel) kapcsolatban. Szerintem szabályosan belehergelődik a többség ezekbe a vitákba politikai oldaltól függetlenül, mert mindenki úgy érzi rá kell licitálnia a másik aggodalmára. Persze az oltásellenesek és vírusszkeptikusok között is sok agyatlan indulatoskodó van. És akkor még nem beszéltünk a néma többségről, aki napról napra rosszabbul érzi magát ebben a kaotikus, folyton változó szakértői bölcsességekre épülő véleményáradatban. Ezek az emberek már nem hisznek senkinek, de együtt élnek a koronavírustól való, mára megkopott, ám teljesen el nem tűnő félelemmel, a jelmondatuk a "soha nem lehet tudni", és közben rohadtul tele a hócipőjük a rögtönzött, állandóan változó szabályokkal, amelyeket többnyire betartanak, de amikor kilépnek a boltból, vagy a postáról, öntudatlanul hisztérikus mozdulattal tépik le a maszkot az arcukról. Mindenben egyetértek 'felső határ nincs' véleményével.

kódex 2020.10.25. 11:35:06

@kódex: aki napról... = amely napról...

felső határ nincs 2020.10.25. 11:46:40

@Politológus Mihály: Nincs semmilyen megbizhato adat arra, hogy a covid tomegesen maradando egeszsegkarosodast okoz, ahogy arra se, hogy tobbszor el lehet kapni. Csak a lassan 1 eve hazudozo mediajelentesekbol tudunk egy-ket ilyen esetet.

A terjedesi sebesseg lehet hogy a covidnal magasabb, de honnan tudnank ezt? Influenzara sosem tesztelnek, es csak a sulyosabb esetekben mesz vele orvoshoz, rengetegen kihordjak labon.

Mint irtam, a covid19 halalozasi rata 70 alatt 0,05%, azaz szinte semmi. Influenzaszovodmenyekbe is belehalnak 30 evesek, csak nagyon ritkan.

Ismerem a WHO influenza halalozas becsleset. Magyarorszagon viszont az elmult 10 evben legalabb 4x meghaladta az 5000et az ezzel kapcsolatos halalozas. Az osszes magyar halalozas is eddog 3000el a 2019es alatt van, az elso 9 honapban.

Az egeszsegugyi rendszerek tulterhelodese az egyetlen valos problema, ami miatt megalapozottak lehetnek a lakossagi korlatozasok. De ilyen tulterheles csak lokalisan fordult elo, pl. Lombardiaban, meg a elso panikban.

A gorbelapitassal az a bajom, hogy elnyujtja a jarvanyt. Nem mintha a sved modell tokeletesen mukodott volna, de ott mar 3 honapja alig van halalos aldozat. Nincs tobb hullam. Most ott arat a virus, ahol tavasszal megfogtak, pl. Olaszorszagban kozepen es delen, ahol tavasszal nem volt szinte semmi.

pireza 2020.10.25. 11:51:50

@Politológus Mihály: nem vontam kétségbe semmit, csak tényszámokat írtam. A 314 fős minta 37,5 %-a lett negatív, 34,4 %-a pedig pozitív, állandó maszkhordás mellett. A 3,1 %-os különbség statisztikailag nem igazán jelentős, bár a minta sem tekinthető reprezentatívnak.

Politológus Mihály 2020.10.25. 12:07:29

@felső határ nincs: Veled ellentétben tudom miről beszélek, és nem kívánom neked, hogy te is megtudjad. Én egy egészségesen élő, sportoló fiatal férfi vagyok és 6. hete nem bírok megszabadulni a nehéz légzéstől és a száraz köhögéstől, amit a covid okozott. Ez sokkal rosszabb, mint az influenza.
Olvass kicsit utána, mi az a "long covid": www.bbc.com/news/health-54296223

Az összesített első 9 hónapos halálozás alatta van az előző évinek, de a szeptemberi már 4%-al magasabb, és szeptemberben csak a hónap végére ment fel 10 köré a covid-halálozás. Októberben szabadult el a járvány, majd az utolsó negyedéves halálozási adatokon fog ez látszódni.

kódex 2020.10.25. 12:11:40

@felső határ nincs: Szépen összefoglaltad, nagyon nincs mit hozzátenni. Viszont ezért a szövegért előbb utóbb megkapod a vírustagadó jelzőt. Holott ez nem vírustagadás (van olyan is: néhányan azt állítják, hogy a covid-19 pusztán médiatermék), hanem a józan ész által megfogalmazott kritika, aminek semmi köze az érzelmekhez. "Vírushívők" kontra "vírustagadók", ez a legszánalmasabb felállás, amit el tudok képzelni, márpedig egyre inkább ebbe az irányba terelődik a vita. Ilyen kétpólusú, szánalmas, birka világban élünk. Az ateista-hívő vitákat is mindig utáltam, de ott legalább elmondhatjuk, hogy két olyan hit csap össze, amit nem lehet tudományos érvrendszerrel megközelíteni, ezért, ha minden áron vitatkozni akarnak egymással (Miért is? Mert mindkettő bizonytalan a saját hitében?), hát tegyék, egészségükre. A covid-hitviták esetében is erős a gyanúm néha, hogy a legerősebb indulatok takargatják a legnagyobb bizonytalanságot.

Politológus Mihály 2020.10.25. 12:12:31

@pireza: És következik ebből, hogy a maszk káros? Nem. Hazudott Gődény? Igen.

Exploiter 2020.10.25. 13:16:26

@Politológus Mihály:

“ és 6. hete nem bírok megszabadulni a nehéz légzéstől és a száraz köhögéstől, amit a covid okozott”

És meghaltál?
Nem.
Tudsz élni?
Tudsz.
Akkor meg?
Ez van. Mit tudunk vele tenni?

Csak őrültek hihetik, hogy ha egy vírust globálisan már két számjegyben mérhető százalékkal kapták el emberek, akkor BÁRMIT lehet, kell, vagy szabad tenni ellene.

Az oltás ellenes orvos viszont hülye.

Politológus Mihály 2020.10.25. 13:25:04

@Exploiter: "Csak őrültek hihetik, hogy ha egy vírust globálisan már két számjegyben mérhető százalékkal kapták el emberek, akkor BÁRMIT lehet, kell, vagy szabad tenni ellene."

Igen, nyilván a világ összes tudósa és kormánya megőrült, csak te vagy helikopter.

GyMasa 2020.10.25. 14:26:21

@Kovács_János_2:
Mi van matyika?
Elfogytak a despoták?

gombakomba 2020.10.25. 14:39:28

@felső határ nincs: Hat persze, ezert nincs mar hely a belga korhazakban, es szallitjak Nemetorszagba a betegeket.

gombakomba 2020.10.25. 14:43:51

@pireza: Mert a maszkviseles (OP vagy textil) alapvetoen nem teged ved, hanem toled ved. Ha mindenki viseli, akkor lehetnek a viselok is vedettek altala.

gombakomba 2020.10.25. 14:57:57

@Politológus Mihály: Kitartas.
Csak kivancsi vagyok, D-vitamin szintedet ellenoriztek?

Exploiter 2020.10.25. 15:00:16

@Politológus Mihály:

A világ összes tudósa és kormánya rájött már, hogy felesleges a kapálózás, azért is kínlódnak, mint malac a jégen, az értelmesebb országok, mint Kína, egyszerűen felhagytak a teszteléssel, a többi meg próbál ezt-azt lezárni, de lehetőleg úgy, hogy ne dögöljön bele az országa.
Nem fog menni.
A szlovákoknak reszeltek, a spanyoloknak, franciáknak, angoloknak, olaszoknak szintén, évtizedekbe fog telni, mire kiheverik ezt az évet.
Sajnos mi akármit teszünk, akkor is beszopjuk, hogy megőrült a világ. Mert ez egy ilyen sport.
Az USA is kiváló példa, a nagy küzdelemben sodródnak a polgárháború felé.

Ha valami hülyeség, akkor tök mindegy, hány ember ért vele egyet, attól még hülyeség marad.

GyMasa 2020.10.25. 16:01:20

@Kovács_János_2:
Ratyika:
Mielőtt mész a szűrőbe...
Egy szánalmas pöcs vagy.
Komolyan azt kívánom neked, hogy próbáld meg a saját életedet élni!
Komolyan nem értem, mi a problémád a világgal, de bizakodó vagyok, hogy sikerül túljutnod ezeken a nehéz időkön!

GyMasa 2020.10.25. 16:05:39

A bloggazdának meg javaslom, hogy a többi értelmes bloggazdához hasonlóan tiltsa le a barátunkat, Matyikát...
Csak egy pár kattintás a részedről, de neki pocsékba meg az összes erőfeszítése...
Ha nem akarod, hogy állandó problémád legyen vele, akkor most fogod kiírtani a pöcsöt...

GyMasa 2020.10.25. 16:19:04

@Kovács_János_2: semmi szüksé Kurt úrfira...
A bloggazdának kell téged kiírtania...
Neki minimális erőfeszítés.

teéjesenmindegy 2020.10.25. 16:48:56

Nem az ilyen idióták miatt kellene aggódni? Ennek a szakállas majomnak a munkásságát sokkal veszélyesebbnek gondolom, mint Dóra könyvdarálását.

teéjesenmindegy 2020.10.25. 16:54:04

@Exploiter: "És meghaltál?
Nem.
Tudsz élni?
Tudsz.
Akkor meg?
Ez van. Mit tudunk vele tenni?"
Gyere el ide, levágom a kezed. Tudsz élni, nem haltál meg, nem lehet egy szavad sem, te idióta.

kéki béla 2020.10.25. 18:10:07

@Politológus Mihály: én évekkel ezelőtt szedtem össze valamit, amitől úgy egy héten át minden köhögésnél nullára záródtak pillanatokra a légutak és jó három-négy héten át nem tudtam szabadulni a köhögéstől. Ilyet bárki, bármikor elkaphat. Messze nem az a világvège történet tömegek számára. Szerintem.

Politológus Mihály 2020.10.25. 18:29:53

@kéki béla: "Messze nem az a világvège történet tömegek számára." Nem is ez az állítás, hanem hogy van annyival rosszabb az influenzánál, hogy lebénítsa az egészségügyet és többen haljanak meg miatta. És ehhez képest nem lenne olyan nagy áldozat hordani a maszkot.

Exploiter 2020.10.25. 20:10:14

@teéjesenmindegy:

Az analógia annyiban helyes, hogy ha minden fertőzöttnek le esne az egyik keze, akkor sem gondolom, hogy be kellene áldozni érte a társadalmat.

Exploiter 2020.10.25. 20:11:11

@Politológus Mihály:

A maszkot hordja egész európa.
Itthon is, mindenki.
Úgy látod, ér valamit a pótcselekvésen kívül?

Nylul 2020.10.25. 22:37:08

@Exploiter: 'A világ összes tudósa és kormánya rájött már, hogy felesleges a kapálózás, azért is kínlódnak, mint malac a jégen, az értelmesebb országok, mint Kína, egyszerűen felhagytak a teszteléssel, a többi meg próbál ezt-azt lezárni, de lehetőleg úgy, hogy ne dögöljön bele az országa.'

Huubaszdki, te melyik világban élsz?

Exploiter 2020.10.25. 23:01:37

@Nylul: melyik részével nem értesz egyet...?

Nylul 2020.10.25. 23:35:39

@Exploiter: 'A világ összes tudósa és kormánya rájött már, hogy felesleges a kapálózás, azért is kínlódnak' - ez konkrétan nem igaz.

Exploiter 2020.10.25. 23:41:09

@Nylul:

Konkrétan egész Európában tavasszal már teljes lezárások voltak, sokkal, de sokkal kevesebb eset után.

Aztán rájöttek, hogy ezzel vidáman kibasztak az ablakon év évtizednyi gazdasági fejlődést.

Még most sem mernek szinte sehol ugyanúgy lezárni, pedig mindenhol rosszabbak a számok, mint akkor.

Ha nem lenne az a társadalmi nyomás, mit ők gerjesztettek a pánikkal, most könnyebb lenne lazábban kezelni.

Mert közben rájöttek, hogy ennyit egyrészt nem ér, másrészt megállítani úgyse tudják.

Marad a maszk, mert az nem kerül semmibe.

Ebből mi nem igaz?

Nylul 2020.10.26. 01:26:07

@Exploiter: OMG.. A Föld lapos.. Ja, és az 'ŐK'!!

kéki béla 2020.10.26. 05:47:40

@Exploiter: nem tudom, más országokban hol érhető el olyan adat, mint nálunk a ksh népmozgalom elnevezésű statisztikája (tegnap futottam bele egy kommentben egy híroldalon, hogy van ilyenünk)
Ezen szépen látszik, hogy év végén következetesen megemelkedik a halálozások száma, következő év első két hónapjában éri el a csúcsot, majd visszazuhan a korábbi szintre.
Idén a csúcs nem volt olyan durva, mint korábban évekig.
Ha most nem lesz lezárás, akkor megint lesz rengeteg halott, ami miatt lehet pánikolni.
Csak azt nem értem, hogy előtte éveken át miért nem törődött senki azzal, hogy a téli takonykórságok ugyanúgy irtják az idős és beteg embereket, mint ez az új vïrus is?

Exploiter 2020.10.26. 07:44:08

@Nylul:

Most komolyan visszakereshető konkrét tényeket tagadsz le?

Akkor tedd, a kutyát nem érdekli.

Exploiter 2020.10.26. 07:51:25

@kéki béla:

Pontosan így van.
Én elfogadom, hogy ez a szar veszélyesebb, mint egy normál megszokott takonykór, mert több helyen okozott az átlagnál jobban kiugró elhalálozást.
Megnézheted az euromomo-t, ott van minden EU-s országról statisztika.

Épp ezért örültem volna, ha megússzuk olcsóbban és hagyjuk a késő tavaszi nyári hónapokban tenyészni, amikor jobb az emberek immunrendszere.

Áprilistól nyilvánvaló volt, hogy ez lesz, ami most van, pánikolva beszaratjuk az egész országot, hihetetlen gazdasági, pszichés és szociális károkat okozva, aztán majd télen bepótoljuk a halálozást is, mert mást tenni nem tudunk.

De fél éve hallgatom mindenkitől, hogy ez hülyeség, mert ez mindenkit megöl, Ja nem, de mindenki belerokkan, Ja nem, de meg lehet állítani lezárással, Ja azt nem tudjuk, de majd őszre jön az oltás, ja nem, de majd a maszkok.

Kurva unalmas, amikor minden adat és tapasztalat elérhető volt már áprilisban is.

Most meg jön a pánik.

Szánalmas.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.10.26. 07:56:32

Az epidemiológusok nem politikusok, nincsenek sem politikai, sem gazdasági érdekeik. Ők szakemberek, orvosok. Ha ők azt mondják, hogy ez a járvány sokkal veszélyesebb a sima influenzánál, akkor én mint laikus polgár inkább nekik hiszek, mint akár a politikusoknak, akár a Görény-féle önjelölt guruknak. Ahogy a szakorvos diagnózisát sem bírálom felül, ha engem vizsgál/gyógyít, úgy az epidemiológust sem bírálom felül. Lehet erre azt mondani, hogy tekintélyelvű érvelés, de én csak annyit mondok, hogy inkább hiszek a szakember.

Az aztán már a politikusok dolga, hogy megtaláljanak egy kényes és vsz. folyamatosan változó egyensúlyt a védekezés és a gazdaság megóvása között.

@kéki béla:

Nem ugyanúgy, mert ennek a mortalitása az influenza többszöröse. Annak, hogy az összes halálozás száma sok helyen nem nőtt, az az oka, hogy a maszkviselés és a bevezetett egyéb korlátozások az influenza és egyéb fertőző betegségek terjedését is csökkentik, így ez részben kompenzálja a koronavírusos halálozásokat.

kéki béla 2020.10.26. 08:01:18

@Exploiter: érdekes ez az oldal, pontosabban a grafikonjai. Mitől lehet, hogy az országok kb felében tavasszal durván megugrott a halálozások száma, míg a másik felében, köztük nálunk, nem változott a korábbi évekhez képest. Bár én a ksh oldalán mintha más görbét láttam volna.

Exploiter 2020.10.26. 08:19:05

@kéki béla: ez az a kérdés amire senki se tud épeszű választ adni, de ha bármit próbálsz, az konteo.

Amúgy a legvalószínűbb, hogy lesz még mindenhol hasonló kiugrás, ahol eddig nem volt. Itt is.
Ha nem lesz, akkor működik az evolúció és gyengül a vírusunk.

gombakomba 2020.10.27. 10:03:50

@Politológus Mihály: Megkérdezhetem, hogy mennyit szedsz, és vértesztet csináltak-e, hogy milyen a szintje? Azért kérdezem, mert egyre inkább úgy tűnik, hogy a vérszintje befolyásolhatja a lefolyást, és én is szedem, sikerült egy elég jó szintre feltornázni (90 nmol/l felett van), és kíváncsi vagyok, ez vajon mire elég...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.10.27. 14:34:43

@gombakomba:

Bár nem engem kérdeztél, én már kb. 3 hónapja napi 4000NE (ez 100 mikrogramm) D3-vitamint és 500mg C-vitamint szedek, a C-vitamint 2 részre osztva reggel és este. Na persze ehhez megfelelő mennyiségű gyümölcsöt is.

Politológus Mihály 2020.10.27. 19:25:37

@gombakomba: 2000NE D-vitamin és 1000mg C vitamin naponta. Vértesztet nem csináltam még, de beszerzek egy ilyet és megcsinálom, köszi a tippet!

kéki béla 2020.10.27. 21:58:54

@Politológus Mihály: azt ugye tudjátok, kis zsenik és rettegők, hogy pl. a D vitamin zsírban oldódó, amit könnyű túladagolni?
És hogy a túlzásba vitt C vitamin eredménye vesekő is lehet?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.10.28. 10:17:51

@kéki béla:

Bizony szinte mindenki tudja. Csak egy baj van, mégpedig az, hogy mindkét vitaminra irreálisan alacsony a hivatalos ajánlás (RDA): C-vitaminra 90mg, D vitaminra 600NE. Eközben mértékadó források a járvánnyal kapcsolatban ennek a többszörösét ajánlják. Olyat is olvastam, hogy az első pár hétben akár napi 8-10,000NE D-vitamint is szedni kellhet a megfelelő szint elérése érdekében.

Akkor kinek higgyen a laikus polgár?

gombakomba 2020.10.28. 12:30:57

@Politológus Mihály: Ha hiányod van, a 2000 kevés. Nálam amikor először hiányt mutatott a vérteszt, először 1000 NE-vel próbálkoztak, meg se mozdult. Napi 5-6000 mellett indult el, és kúszott fel kb. 5 hónap alatt. Utána a napi 3000 NE-vel tudtam szinten tartani. Azóta évente azért csináltatok egy ellenőrzést.
Most azt olvasom itteni háziorvosoktól, hogy napi 5000-et ajánlanak alapból, napi 10.000-et 3 héten át a veszélyeztetett csoportnak, utána 5000. Tünetek esetén volt, aki 25.000-et írt, egy helyen 50ezret (!) olvastam (háziorvostól), na ezt azért túlzásnak tartom.
Igazság szerint kalciummal együtt kellene nézni a szintjét, ha nincs hiperkalcémia, a nagyobb dózisok is szedhetők.
Mellé K2 vitamin (MK-7, transz), egyrészt, hogy jó helyre épüljön a sok D-vitamin mellett a kalcium, másrészt a COVID K-vitamin hiányt okoz (a trombusképződés miatt).
Az E-vitamin gátolja a trombusképződést.
Az Omega 3 zsírsavak gyulladáscsökkentők, segítik a sérül sejtfalak regenerációját és vérhígító hatásúak is.

gombakomba 2020.10.28. 12:33:21

@kéki béla: Ezért kell a vérszintnek megfelelő pótlást választani.

gombakomba 2020.10.28. 12:36:18

@kéki béla: A c-vitamint nagyon egyszerű ellenőrizni. A vizelettel kiválasztódik a felesleg. Vannak ezek a kis tesztcsíkok, amivel megnézik, hogy a vizeletben van-e fehérje, glükóz, stb. Ezek között létezik olyan is, ami az ürített aszkorbinsavat is nézi.

gombakomba 2020.10.28. 12:38:11

@Politológus Mihály: Még szerves magnéziumot javaslok (a nem szerves formákat kerüld messzire, mert csak hasmenésed lesz tőlük). Kizabálja ez a dög, és a szívnek, érrendszernek nagyon fontos.

gombakomba 2020.10.28. 12:39:45

@gombakomba: A trombusképződés miatt K1
süti beállítások módosítása