Politológus Mihály

Kiút a járványból: vírusútlevél antitest-teszttel

2021. január 04. 13:09 - Politológus Mihály

"Megnéztük a vakcinaigazolás digitális verzióját, mert arra készülünk, hogy akik már védettek, átestek korábban a fertőzésen vagy a vakcinával beolttatták magukat és így védetté váltak, nekik legyen egy igazolványuk, amely arról szól, hogy védettek, illetve ők már nem fertőznek meg senkit." -nyilatkozta még karácsony előtt Orbán Viktor. Ez lenne a már régóta pedzegetett "vírusútlevél", amit megkövetelhetnek majd a jövőben a légitársaságok, mozik, koncerttermek, éttermek és egyéb szolgáltatások igénybevételéhez. 

Ennek előzménye, hogy a külföldiek hazánkba beutazását szabályozó szeptemberi rendelkezés engedélyezi a belépést mindazoknak, akik igazolni tudják, hogy az elmúlt fél évben átestek a COVID-19 betegségen. Ehhez egy pozitív és egy negatív PCR tesztre van szükség. A CNN decemberi riportja szerint ezzel Magyarország Izland mellett elsőként vezetett be egyfajta vírusútlevelet (immunity passport).

Így vélhetően Orbán is regisztrált PCR tesztekhez kötné a betegségen átesés bizonyítását. Csakhogy miközben jelenleg a hivatalosan beazonosított fertőzöttek száma 328,851, Merkely Béla már december elején is 2 millióra becsülte a tényleges számukat, és ez azóta jelentősen nőhetett. Sokan kihordták a betegséget tesztelés nélkül, önkéntes karanténban (én is ezt választottam), vagy akár tünetmentesen. Ők átestek a betegségen, de nincs papírjuk róla. 

Eközben a szűkös vakcinakészletekből nem kaphat, aki az elmúlt 3 hónapban esett át a betegségen, hiszen a szervezetében még szinte biztosan vannak antitestek. Ezért nem oltották be Merkelyt sem. De van itt kb. kétmillió ember, akiknek jelen állás szerint fölöslegesen kellene beoltatniuk magukat, hogy megkaphassák a vírusútlevelet.

Egy automatizált szerológiai teszttel megbízhatóan kimutathatók az antitestek. Ez több magánlaborban is elérhető 10-12 ezer forint körül, viszont amíg a kormány nem dönt arról, hogy ennek az eredményét is elfogadja a vírusútlevélhez, addig nem sokat érünk vele.

Sokkal hamarabb jutnánk el a lazításokhoz, ha a kormány a vírusútlevél szempontjából az oltással egyenértékűen akkreditálná ezeket az antitest-teszteket és minél szélesebb körben elérhetővé tenné őket. (Mivel az antitest-teszt nem zárja ki, hogy még fertőző a tesztelt személy, egy negatív PCR teszt is járulékos feltétel lehet.)  

A májusi H-UNCOVER országos szűrővizsgálatnál a PCR teszt mellett szerológiai (antitest) tesztet is végeztek. A 10,600 vizsgálatból csak 3 pozitív PCR teszt volt, míg a szerológiai tesztek 70 főnél mutatták ki, hogy átestek a fertőzésen. Ekkor még csak pár gócpontban volt jelen a vírus, az igazi járvány csak szeptemberben szabadult el. Eredetileg arról volt szó, hogy szeptemberben csinálnak egy újabb hasonló felmérést, de ez elmaradt. Merkely legutóbb december elején mondta, hogy "az országos oltási program előtt szükség van egy második hullám súlyosságát megítélő, az aktuális fertőzöttséget és átfertőzöttséget vizsgáló felmérésre, mely az oltási stratégia kialakításában is fontos szerepet játszhat."     

Orbán legutóbbi rádióinterjújában azt nyilatkozta, hogy amíg nem érkezik meg a teljes berendelt vakcinaszállítmány, addig nem akar lazítani. A 17.5 millió adag berendelt vakcinából eddig 80 ezer érkezett be. Az oltási hajlandóság sem túl jó, a legutóbbi adatok szerint közel 600 ezren regisztráltak eddig. Sokan tartanak a rekord gyorsan kifejlesztett vakcináktól, és ezen nem segít a kormány ellentmondásos kommunikációja arról, hogy választhatnánk-e a nyugati és a kínai vagy orosz oltóanyagok közül. 

Az oltási folyamatot is meggyorsítaná, ha az antitest-tesztek révén kiderülne, hogy kiket nem szükséges (egyelőre) beoltani, és jóval hamarabb lehetne elkezdeni a lazításokat, amelyek nélkül tömegével fognak tavaszra tönkremenni a leginkább sújtott vállalkozások.   

  

42 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://politologusmihaly.blog.hu/api/trackback/id/tr9216370354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DFK 2021.01.05. 11:56:07

Nem tudom, a poszter olvasta-e és tudta-e értelmezni a belinkelt antitest kimutatásról szóló ismertetőt? Van egy érzésem, hogy nem igazán. Ugye aki nem tud arabusul, az ne beszéljen arabusul...

nyerafidesz 2021.01.05. 11:56:23

És az antitest teszt mennyi ideig negatív?

Politológus Mihály 2021.01.05. 12:07:09

@nyerafidesz: Ha az a kérdés, hogy mennyi ideig maradsz védett, miután átestél a betegségen, akkor erre csak tippek vannak, fél évig azért elég valószínű. De ugyanúgy nem tudjuk, hogy az oltás mennyi időre ad védettséget.

Söme 2021.01.05. 12:13:36

Lehet, hogy arra gondolt, hogy a kinai szerologiai teszt valoszinuleg olcsobban kivalthato egy dobokockaval :)

Politológus Mihály 2021.01.05. 12:16:26

@Söme: A H-UNCOVER-nél az FDA által bevizsgált tesztet használtak.

Politológus Mihály 2021.01.05. 12:27:03

@73939133: Engem is nyomaszt ez az egész disztópia, amiben élünk már egy éve. Itt most nem mentem bele a vírusútlevél bevezetésének morális kérdéseibe, mivel Orbán megmondta, hogy ez lesz, és akkor jó eséllyel így is lesz. Ez az írás arról szól, hogy szélesítsük ki azoknak a körét, akik megkaphatják ezt az igazolást.

Söme 2021.01.05. 13:29:07

@Politológus Mihály: Melyik tesztet hasznaltak? Probaltam rakeresni a modszertanra de nem igazan talaltam semmit.

DFK 2021.01.05. 13:29:27

@Politológus Mihály: Mondjuk pl arra, hogy azt írod, hogy automatizált antitest teszttel megbízhatóan lehet kimutatni az antitesteket, míg a hivatkozott leírás azt mondja, hogy a gyorstesztnél megbízhatóbban mutatja ki. A kettő nem ugyanazt jelenti. Na meg arra gondolok, hogy a tesztek felhasználásának ügyében leginkább azoknak releváns a véleménye, akik szakmai alapon tudják értelmezni azok működését, felhasználhatóságát, a kapott eredményeket. Te mennyire érted a PCR, az LFD (gyorsteszt), az ELISA tesztet?

padlogaz 2021.01.05. 13:29:44

egyetértek, jó ötlet lenne.
ehhez persze az kell, hogy a szerológiai tesztek megbízhatósága stabilan magas legyen.
jó párat csináltam már magamon az elmúlt fél évben, volt, hogy az IgM pozitív lett (azaz elvileg már benne voltam, tünet nélkül), aztán 3 héttel később mégis negatív eredményt adott (még nem estem át, legalábbis nincsenek kimutatható antitestjeim). azaz legalább egyszer vagy fals pozitív vagy fals negatív eredményt adott :-))

Politológus Mihály 2021.01.05. 13:31:18

@Söme: "A vizsgált személyek közül 3 főnek lett pozitív az aktuális új koronavírus fertőzöttséget mutató PCR tesztje és 70 főnél mutatta azt a vérvizsgálat – melyet az Amerikai Élelmiszer és Gyógyszerügyi Ügynökség által engedélyezett nagy megbízhatóságú immunológiai teszttel végeztek –, hogy átesett a SARS-CoV-2 okozta fertőzésen." semmelweis.hu/hirek/2020/07/01/h-uncover-56-ezer-fore-becsulheto-az-uj-koronavirus-fertozesen-atesettek-szama-az-orszagos-szures-vegeig/

Politológus Mihály 2021.01.05. 13:34:56

@padlogaz: Amit magadon el tudsz végezni, az a rapid teszt, ez nem megbízható. Én az automatizált tesztről írtam, itt olvashatsz még erről bővebben: www.synlab.hu/lakossagi/magazin/minden-amit-az-uj-koronavirus-laborvizsgalatairol-tudni-erdemes

Politológus Mihály 2021.01.05. 13:41:58

@DFK: A H-UNCOVER vizsgálatnál is végeztek ilyen szerológiai teszteket, ha elolvasod a fentebb bemásolt idézetet a posztban is linkelt oldalról, ezt a SOTE nagy megbízhatóságúnak tartja. Természetesen nem akarom eldönteni, pontosan melyik fajta szerológiai teszteket akkreditálják.

konrada 2021.01.05. 13:43:10

Ez a "vírusútlevél" speciel nem Orbánon múlik, ő csak belökte a köztudatba azt, amiről a nemzetközi háttér-megbeszéléseken egyeztetés folyik.

Ha máshol nem vezetik be, ő hiába is próbálná, mert kitörölhetik azzal a magyarok, ha csak nekik van,
ha meg egyeztetve nemzetközi standarddá teszik azt, úgy meg nem kerülheti ki a bevezetését.

...azaz most megint - a maga módján okosan - előre ment ezzel.

(És egymás között: valahogy fel kell oldani ezt a válságot addig is, amíg nem mondja ki WHO, hogy a pandaméniának vége, erre meg jó módszer, ha legalább azokat hagyják szabadon mozogni, aki másokat nem veszélyeztet.)

Politológus Mihály 2021.01.05. 13:53:15

@konrada: Részben igen. Abban szerintem van mozgástere, hogy a belföldi szolgáltatások (mozi, színház, étterem, koncert stb) igénybevételéhez milyen "vírusútlevelet" fogadjanak el itthon.

A másik felével egyetértek, ezért is írtam ezt a posztot, hogy mindenkit, aki már immunis és nem terjeszti a kórt, hagyjanak mozogni, ne csak a beoltottakat.

konrada 2021.01.05. 14:08:02

@Politológus Mihály:
Van, de ebben valószínűleg nem lesz unortodox. Ez van annyira kényes téma, hogy megvárja azt, hogy mások meglépjék, aztán azokra tud majd mutogatni ebben. (Szerintem tehát olya nem lesz, hogy csak magyaroknak lesz ilyen, és csak belföldre jó.)

inebhedj - szerintem 2021.01.05. 14:37:07

@konrada: Ő...

A vírusútlevél nem arról tanúskodik, hogy a tulajdonosa másokat nem veszélyeztet (ti. coviddal), hanem arról, hogy kapott valamilyen covid oltást. Amiben a tesztek alapján eddig megállapodás van, az az, hogy a beoltottak (legalább) 2-3 hónapig tünetmentesek lesznek (azt a feltételezést azonban eddig egyetlen vizsgálat sem erősítette meg, hogy ne lennének ez idő alatt is vírusgazdák, illetve, hogy ennél tovább is védelmet nyújt a vakcina). Mivel a fertőzöttek nagyon magas számban tünetmentesek eddig (vakcina nélkül is), így az igazolás csak az oltottságról szól, nem a veszélytelenségről.

Politológus Mihály 2021.01.05. 14:48:11

@inebhedj - szerintem: Amire te gondolsz az az oltási kártya, amit a briteknél osztanak most. Ez csak arra jó, hogy emlékeztessen arra, hogy mikor kaptad az első szurit, és ehhez képest kell időzíteni a másodikat.

A vírusútlevélnek valóban csak akkor van értelme, ha nagy valószínűséggel állítható, hogy a beoltottak, illetve a betegségen már átesettek, akiknek van ellenanyag a szervezetükben, nem fertőznek. Ez valóban nem bizonyított még teljesen, de nagyon valószínű.

"experts said they were optimistic that the vaccines would suppress the virus enough even in the nose and throat to prevent immunized people from spreading it to others"

www.nytimes.com/2020/12/08/health/covid-vaccine-mask.html

odamondó 2021.01.05. 16:11:03

Bármilyen listázás a legnagyobb feszültségeket fogja okozni:

-a fekete piacon abban a pillanatban kapható lesz: 100000 vakcinára fog jutni egy országban 2 millió útlevél

-az étterem ahova hónapok óta senki sem teheti be a lábát, de ott áll az ajtó előtt pista és családja akik tudnának fizetni de nincsenek beoltva majd el lesznek küldve. Teljesen hihető felállás.

-bárki képes lesz ezeket az útleveleket rendszeresen ellenőrizni

-ha ma van bennem antigén kapok útlevelet de ha 10 nap múlva már nincs akkor elveszik? Vagy ez ilyen egyszeri? Mert akkor csuszipénzzel sok medikus két vonalat fog hirtelen látni...

És végtelenségig lehet sorolni milyen más 'magyaros' megoldások lesznek még.

Exploiter 2021.01.05. 18:07:18

Tetszik, legyen ilyen, legalább az emberek motiváltak lesznek, h mielőbb elkapják.

Ekrü 2021.01.05. 18:08:42

Egyetlen kormány sem fogja kötelezővé tenni sem az oltást sem az útlevelet,mivel az a lakosság körében ellenérzést szül.Ehelyett majd jönnek a légitársaságok,mozik,étteremláncok akik majd kérni fogják.Aki pedig utazni akar,szórakozóhelyre menni az szépen beoltatja magát...
@odamondó: Meg fogják oldani.Majd lesz egy olyan az EU minden országában elfogadott útlevél/kártya amit mindenhol le tudnak olvasni,mint a bankkártyát.Persze nem lesz kötelező ,de aki akarja majd megigényelheti.
"És végtelenségig lehet sorolni milyen más 'magyaros' megoldások lesznek még. "-Nem kéne mindig a magyarra mutogatni.Éveken keresztül olvastam az Index blogjaiban ,hogy itt minden milyen szar,bezzeg Angliában,Londonban még a kerítés is kolbászból van,az ott élők sem ilyen mucsai parasztok mint nálunk.Ezzel szemben mai cikk:
"Kisfia osztályának az egyharmada nem bír elegendő laptoppal otthon, ezeknek a családoknak anyagi terhet jelent fog jelenteni az, hogy a gyerekeik be tudjanak csatlakozni az online oktatásba. "-Nesze neked "bezzeg a Londoni iskola..."
vagy:
"szinte senki nem visel maszkot az utcán, mert az »ciki«. Sajnos az Egyesült Királyság legtöbb megyéje olyan, hogy nem lehet Magyarországon hatályos intézkedéseket hozni, mint az éjjeli kijárási tilalom vagy a kötelező maszkviselés az utcán, mert az állampolgár a rendőr képébe röhög, hogy neki jogai vannak. Az országos oltáskampány kezdetét, az úgynevezett V-Day-t is képesek voltak egy utcai karnevállal megünnepelni, aminek következtében sokan koronavírusosak lettek. "
index.hu/kulfold/2021/01/05/februarig_lezaras_anglia/
Na ennyit a "bezzegekről"...

IGe. · http://istenteszt.blog.hu/ 2021.01.05. 20:00:46

Nos nem csak biológiai vírusaink vannak, hanem agyi/idegrendszeriek is amelyeket mémeknek nevezünk. Ezek legveszélyesebbje ellen megvan a 'gyógyszer'. Érdemes elolvasni a Trükkös Mém című e-könyvemben szerepel.

A hatás meg itt:

Tömeges kigyógyulások Isten mémből
vilagnezet.blog.hu/2020/10/14/tomeges_kigyogyulasok_isten_membol

]{udarauszkasz 2021.01.05. 22:34:28

Csak egy szo: Apartheid.
A legkozelebbi huzas az lesz, hogy csipet ultetnek az emberek bore ala?
Az egesz muvelet jopar eve a kutyanknal par perc muve volt.
Vajon miert tartanak vissza Ausztriaban tobbszazezer adag oltoanyagot? Ehelyett tesztelgetnek, mint a hulyegyerek.
A teszteles egyvalamire alkalmas: Pillanatkepet alkotni a jarvanyhelyzetrol. Most attol, hogy nezegetem a felem kozeledo expresszvonatot, attol az meg atkuld a masvilagra. Hogy ez ne tortenjen meg, felre kene ugrani mar. Hacsak nem szandekos ongyilkossag szandeka forog fenn....

ombie 2021.01.06. 08:48:11

A rendőr is elfogadhatná, nem kéne mindig 8-ra hazaérni.

luis5 2021.01.06. 08:48:36

@odamondó: ESZT-n alapuló mobilapplikacio lesz azaz az elektronikus eü szolgáltatási tér hivatalos dokumentációjanak qr kodos pbizonyítványa lesz ha megegyeznek. Persze mint minden valszeg hamisithato de macerás lesz előállítási hamisan...

luis5 2021.01.06. 08:48:52

Szakmailag azért baromság az antitest útlevél mert az antitest max 3 hónapig kimutathati atesett betegnél. Van akinél cs 3 hét. Az oltás min. több éves vedettseget ad.
Szoval hiába kapnál igazolást max 3 hónapig igaz utána vidáman fertőzől és fertozodhetsz. Hamis illúzió

Politológus Mihály 2021.01.06. 09:10:07

@luis5: Átesett betegeknél minimum 6 hónapig kimutatható az antitest és védelmet biztosít egy újabb fertőzés ellen, mondja a BBC: www.bbc.com/news/health-55022287

Hasonló eredményre jutott ez a Science magazinban publikált kutatás is: science.sciencemag.org/content/370/6521/1227

Ugyanakkor arra még semmilyen adat nincs, hogy meddig biztosít védelmet az oltás. Semmi nem indokolná, hogy az oltás hatására előállított antitestek tovább tartsanak.

Söme 2021.01.06. 09:12:02

@Politológus Mihály: Megneztem a linkben levo diakat is, de abban sincsen hivatkozas a tesztre. Amiket talaltam azok azert itt-ott hibaznak, es 10000 fonel a kb 70 pozitiv konnyen osszejohet... www.fda.gov/medical-devices/coronavirus-disease-2019-covid-19-emergency-use-authorizations-medical-devices/eua-authorized-serology-test-performance

Politológus Mihály 2021.01.06. 09:23:25

@Söme: Azért az "itt-ott hibázik" már messze nem ugyanaz, mint a dobókocka, amit először mondtál :)
A felsoroltak jelentős része 100% közeli biztonsággal mutatja ki az antitesteket.
Ennél az oltás hatékonysága is kevésbé biztos.

Söme 2021.01.06. 09:23:56

@Politológus Mihály: Teljesen igaz, en sem latom, hogy hogyan lenne barmelyik vakcinarol tobb eves adat. Pedig fontos lenne tudni, hogy hogyan erheto el a nyajimmunitas, azaz milyen gyorsan kell oltani, hogy mindenki egyszerre legyen immunis.

]{udarauszkasz 2021.01.06. 12:53:22

@luis5: Sokmindent konteonak hittek, amig be nem kovetkezett. Ausztriaban mar elektronikus oltasi konyvet akarnak bevezetni,mint az allatoknal, a kovetkezo a bor ala ultetett csip lesz... A kutyank ha hol emlekszem 8 eve lett csippelve, azota fejlodott a technika...
Immunitas: A koronavirus mutalodik, de nem olyan mertekben mint az influenza. Jopar nathavirus is koronavirus, tehat, ha elotte megfertozodtem a Covid19 egy masik verziojaval, akkor a ra par evre megfertozo masik torzs megfertozhet, de nem kerulk vele intenzivre, mert csak enyhe tuneteket fog okozni. Az elejen ez a virus azert volt veszelyes, mert eddig az ember nem talalkozott ilyesmivel, par ev mulva viszont mar csak jot rohogunk az egeszen, mert csak egy kis takonykor marad az egeszbol, a keresztimmunitas reven mar senki se fog torodni vele, hogy most nathas lett-e vagy sem.
@Politológus Mihály az antitest tesztek kozul az a jo, amit vervetellel csinalnak. Ez az orrba, torokba ledugdosos ize, semmit sem er.

Söme 2021.01.06. 13:07:55

@Politológus Mihály: Jo, a kocka az egy kicsit tulzas volt :) De ha korrigaljuk a 100% kozeli hatekonysagot a NER atlathatosagaval es a nyugat-balkani korulmenyekkel, akkor azert a 3 es 68 kozotti kulonbsegre nem biztos hogy erdemes nagy tetben fogadni :) (Nalam a bizalomhiany biztosan szakmai artalom... )

odamondó 2021.01.06. 13:59:52

@luis5: ha jól emlékszem merkely béla mondta, hogy akinél kimutathatóak az antitestek az kaphat útlevelet.

Szerintem sok doki fogja látni az antigén csíkot egy kis csúszó pénzért. Aztán miután kiléptél az ajtón már bebizonyíthatatlan, hogy volt-e csík vagy sem...

thotferi1 2021.01.07. 20:02:06

Ha egyszer a társadalom többsége nem akarja magát beoltatni, akik meg akarják, azok megkapták, akkor minek oltási útlevél? Akik nem kérik az oltást, miért kérnék másoktól az útlevelet arról, hogy be vannak oltva? Ennek semmi értelme! Ha beülök egy moziba oltatlanul, akkor engem abszolút nem izgat, hogy mások beoltották-e magukat vagy sem! Azok meg, akik be vannak oltva, mitől rettegnek? Hiszen ők védve vannak.

Politológus Mihály 2021.01.07. 20:05:02

@thotferi1: Az oltás lassan megy, még hónapokig el fog tartani, amíg mindenkit be tudnak oltani a jelentkezők közül. Így pedig előbb el lehet kezdeni a lazításokat.

thotferi1 2021.01.07. 20:58:15

@Politológus Mihály: Akkor rendben van, ha ez az ok és csak addig tart az útlevél érvénye, amíg minden jelentkező meg nem kapta az oltását.

seol 2021.01.09. 13:53:44

@thotferi1:

Nem azok kérnék az oltásizét, akik be vannak oltva*, hanem -- maradjunk a példádnál -- a mozi, ha nem szeretne gócponttá válni. Ugyanis ha egy embernek nem kell oltás ahhoz, hogy bemenjen, akkor senkinek nem kell, és az "egyéniségek" szabadon terjeszthetnék egymás között a vírust. Értem, hogy teszel rá, kit fertőzöl meg adott esetben, meg azt is, hogy ez az egész lényegében értelmezhetetlen számodra, mert nem helyezhető el az ÉNxÉN koordinátarendszeredben, de sajnos a korlátozások lazítása csak akkor nem jár a járvány bedurvulásával, ha adott, a lazítás mértékétől függő** 'százalék' beoltatta magát. Ha 10% beoltatja magát, a maradék 90 meg járványozik szabadon, ugyanott tartunk. A beoltottak viszont kilépnek a "körből", nekik nincs miért korlátozódniuk. Az "egyéniség" meg nem megy moziba, mert kijárási tilalma van -- vagy ami épp aktuális.

* azzal, hogy az oltás, ha minden igaz, csak kilencvenpár százalékban igazán hatásos, ne is terheljünk, előbb rögzüljön az egyjegyű szorzótábla
** a korlátozások teljes feloldásához 70% kellene, ha jól rémlik, de persze túl sok a változó -- és kaotikus rendszerekről van szó -- egy pontos szám megadásához

thotferi1 2021.01.09. 19:26:48

@seol: "az "egyéniségek" szabadon terjeszthetnék egymás között a vírust" Ha egyszer , aki nem oltatja be magát azért teszi, mert nem érdekli, hogy megbetegszik-e vagy nem, akkor miért kell őket bármiben korlátozni? Eddig sem érdeket senkit influenza járványok idején, hogy ahova megy (mozi, üzlet, rendezvény),ott ki van beoltva és ki nem. Azokat az embereket kellene megkérdezni talán a mozi bejáratánál, hogy vállalják- e oltatlanul a kockázatát annak, hogy ott megfertőződnek! Ha vállalják, az ő dolguk, aki meg fél a fertőzéstől, az oltassa be magát, hogy védve legyen. Ennyi a lényege a dolognak. *Ha csak 90% -ban hatásos az oltás, akkor az oltottak is megfertőzhetik egymást az oltásútlevéllel a kezükben a moziban, hiszen az oltottak is fertőzhetnek. ** Honnan tudod, hogy mennyi ember esett már át a fertőzésen? Talán először ezt kellene tisztázni, hogy lássuk azt, hogy mennyire vagyunk közel a 60-70%-hoz! Tokió környékén ez a szám már nyár végén 47% volt: "A study that was carried out in Japan over the summer, looking at the prevalence of antibodies among asymptomatic workers at a number of different locations around Tokyo, found that antibody levels rose from 6% to 47% over the course of the three summer months." sebastianrushworth.com/2020/09/28/herd-immunity-without-antibodies/ Merkely professzor is azt mondta: "Számításai szerint több mint 1,5 millió magyar esett már át a koronavírus-fertőzésen, ami nagyjából 15 százalékot jelent. Ahhoz, hogy a nyájimmunitás meglegyen 60 százalékra van szükség. Nap, mint nap újabb tízezrek kapják meg a megbetegedést. Azt gondolom, hogy nagyjából március-április környékére túl tudunk lenni ezen a járványon” www.atv.hu/belfold/20201127-merkely-bela-szamitasai-szerint-mar-masfel-millio-magyar-esett-at-a-koronavirus-fertozesen Ha március- áprilisra kialakul a nyájimmunitás, akkor meg minek kell beoltani az embereket és minek az útlevél?
süti beállítások módosítása